2021. 09. 17., p – 09:39

Két fontos dolgot. Az egyik legfontosabb, hogy az ügyfelek a termosztatikus radiátor szelepeket állítsák maximális nyitási helyzetbe. Ezzel tudják segíteni, hogy a rendszerben lévő levegő eltávozzon, vagyis, hogy ne legyen „levegős a rendszer”. A fűtés beindulását követően a radiátorszelepeket már a kívánt hőmérsékletnek megfelelő állásba kell fordítani.

A másik nagyon fontos, a próbafűtés kérése. Szeptember 15-étől a fűtés indításáig a lakóközösségek részére hőközponti körönként – igény esetén - egynapos próbafűtést tudunk biztosítani. Ennek várható költsége lakásmérettől függ, de nagyjából lakásonként 300 Ft. A MIHŐ minden évben javasolja a próbafűtést, mert a lakóközösség így időben észlelheti a lakóépületen belüli fűtési rendszer működési hiányosságait. A nyári időszakban ugyanis a lakóépületek belső fűtési rendszerén szerelési, karbantartási munkák miatt leengedhetik a fűtővizet. E munkák során, de akár más miatt is, levegő kerülhet a rendszerbe, ami miatt fűtéskor nem melegszik fel rendesen a radiátor és csörgő hangot ad. Éppen ezért még a fűtés indítása előtt javasoljuk a próbafűtést, és ellenőriztetni a rendszer állapotát a társasház fűtésszerelőjével. Amennyiben a fűtésszerelő a belső fűtési rendszeren levegősödést tapasztal, azt megszünteti és elvégzi a légtelenítést. Mindez annak ismeretében még fontosabb, hogy egy hőközponthoz több lakóépület is tartozik. Ha az azonos hőközponthoz tartozó társasházak közül akár csak egy nem végzi el megfelelően a légtelenítést, akkor a levegősödés a többi lakóépületnél is megjelenik, és fűtési problémát okoz. Ezért szoktuk kihangsúlyozni a próbafűtés és vele együtt a légtelenítés fontosságát.

Amennyiben a fűtés indításakor vagy utána problémát észlel az ügyfél, hová forduljon?

A lakóépületen belüli fűtési rendszer a lakóközösség tulajdona, ezért az épületen belüli fűtési berendezések üzemeltetése, karbantartása vagy korszerűsítése az ügyfél, illetve a lakóközösség feladata. Ennek ellenére fűtésindításkor az ügyfelek probléma esetén általában, közvetlenül a MIHŐ Kft. műszaki ügyeletét hívják. Munkatársaink szívesen állnak rendelkezésre szakmai tanácsadással, azonban a lakóközösség tulajdonában lévő, épületen belüli fűtési rendszer légtelenítését és karbantartását a közösség képviselője által megbízott karbantartó vagy szerződtetett szakcég végzi. Ezek elérhetőségéről a lakóközösség képviselője tud tájékoztatást nyújtani.