A MIHŐ már egy évtizede nyitott a zöld energia irányába, ennek köszönhetően mára már több mint 50%-ban megújuló energiával fűt és így évente kb. 51 ezer tonnával kevesebb széndioxid szennyezi Miskolc levegőjét.
A két legnagyobb városrész az Avas és a Belváros távhőszolgáltatásának meghatározó része geotermikus forrásból-, a Kenderföldi és Dorottya utcai hőkörzetekben pedig biomasszából történik. A város és a társaság környezettudatos szemléletének elismerése a Távhő Ökocímke, melyet a MIHŐ 2017-ben elnyert és azóta használ.
A Nemzeti Energiastratégiában rögzített geotermikus energiából származó hazai energiamennyiség közel 10%-át Miskolc adja.
A távfűtési rendszerek „okosság” szempontjából fontos elemei a hőközpontok, a paraméterezhető szabályozókészülékek, energiatakarékos és a megbízható szivattyúk, olyan szerelvények, amelyek akkor is jól végzik a feladatukat, ha nem látjuk őket.
A távfelügyelet ideális esetben szinte csak „hab a tortán”. A rendszer ellenőrzésére, adatok gyűjtésére, archív adatok visszakeresésére, távbeavatkozásra, illetve a hibaüzenetek fogadására szolgál. A gyűjtött adatok feldolgozása alapján a fűtési menetrendek, szabályozási paraméterek optimalizálását segíti.
Az okos eszközök használata a technikai fejlődést, az üzembiztonság fokozását teszik lehetővé.
Az okos megoldások előnyeit nem csak a távhőszolgáltató, hanem az ügyfelek is közvetlenül érzékelik. Az okos hőmennyiségmérők lehetővé teszik az eszközök távolról történő leolvasását az ügyfelek zavarása nélkül, az okos termosztatikus radiátorszelep pontosabban szabályozható, és az okos költségmegosztó pontos információt ad a hőfogyasztási adatokról.
Az okos eszközök használata az ügyfelek kényelmét szolgálja.
A MIHŐ célja, hogy ügyfelei mind magasabb színvonalú kiszolgálásban részesüljenek az online térben és az ügyfélszolgálati irodában egyaránt.
Az akadálymentesített ügyfélszolgálati irodában a MIHŐ ügyfélbarát környezetben, magas szintű és hatékony kiszolgálást biztosít ügyfelei számára, beleértve a fogyatékossággal élőket is. Megkülönböztetett figyelmet fordítunk a fogyatékossággal élő ügyfeleink számára, tiszteletben tartjuk sajátos igényeiket és ezeket be is illesztjük a szolgáltatásnyújtási folyamatunkba.
A MIHŐ a kor szellemének megfelelően kiemelt jelentőséget tulajdonít az online ügyfélszolgálatnak. Ügyfeleink kényelmét szolgálja az akadálymentesített, ügyfélbarát, egyszerűen kezelhető honlapunk, melyen a MISZÁMLA felületen keresztül lehetőséget biztosítunk, a számlák megtekintésére és díj befizetésre is. Valamint a rendszeresen megjelenő Hírmondó kiadványunk mellett már a Facebookon is jelen vagyunk, ahol hasznos tanácsokkal látjuk el ügyfeleinket.